Børnenes Danmarks Indsamling

4. januar 2023
Børnenes Danmarks Indsamling giver alle børn i Sønderborg Kommune mulighed for at bidrage til den årlige Danmarks Indsamling.

Gå en tur og hjælp med at samle ind til udsatte børn i Syrien. Novo Nordisk Fonden donerer 20 kr. til Danmarks Indsamling for hver gået kilometer, der registreres på www.dr.dk/vigårsammen

Fra d. 9. januar til d. 4. februar kan børn gå sammen med familien, med børn i daginstitutionen eller med elever fra skolen. Hver gang et barn har gået en kilometer, donerer Novo Nordisk Fonden 20 kroner til Danmarks Indsamling.

Lørdag d. 4. februar afsløres det i Danmarks Indsamling-showet på DR1, hvor mange kilometer børnene samlet har gået for Syrien.

Alle kan være med
Børnenes Danmarks Indsamling giver alle Danmarks børn mulighed for at bidrage til den årlige Danmarks Indsamling. Det skal nemlig ikke kun være de voksne, der får glæden af at samle ind til et godt formål. Børnene i Danmark kan også gøre en forskel for andre. Derfor opfordrer DR Lær, Ramasjang og Ultra, FDF, Dansk Skole Idræt og landets biblioteker de yngste danskere til at samle ind til Børnenes Danmarks Indsamling 2023.

Der er altså masser af muligheder for at gå korte og lange ture, der både spreder glæde herhjemme, og samtidig gør en verden til forskel for de udsatte børn i Syrien.

• Gåtur med din familien i naturen eller til den nærmeste legeplads
  • Gåtur til bussen eller toget
  • Gåtur til og fra daginstitution eller skole
  • Gåtur imens I taler om gode bøger mm.
  • Gå ned på dit lokale bibliotek

Hver en kilometer tæller, når man registrerer den. Det gør man på følgende hjemmeside:

- På www.dr.dk/vigårsammen

Danmarks Indsamling 2023
Danmarks Indsamling er et samarbejde mellem DR og 12 danske organisationer. Læs mere om Danmarks Indsamling 2023 på www.danmarksindsamling.dk