Sprogstartsposer til dagtilbud

Sprogstartsposer er et forløb kun til børn og voksne i dagtilbuddene. Med afsæt i gode billedbøger læser og leger børn og voksne med analoge og digitale læringsmaterialer.

Sprogstartsposerne giver gennem leg og læsning anledning til at tale om bl.a. farver, følelser og modsætninger, da hver sprogstartspose har sin helt egen tematik og sproglige fokus.

Sprogstartsposer 1-3 årer målrettet til børn i dagplejen og vuggestuen. Nedenfor ser du de temaforløb vi tilbyder målgruppen:

Sprogstartsposer 3-6 år er målrettet børn i børnehaver. Nedenfor ser du de temaforløb vi tilbyder målgruppen:

Sprogstartsposer for 1-3 år og for 3-6 år kan lånes i 3 måneder ad gangen, og de indeholder alle trin for trin-manual af 3 dages varighed. Alle sprogstartsposerne indeholder 2 billedbøger, konkreter i form af legetøj og derudover forskellige digitale og analoge læringsmaterialer. I Sprogstartsposerne er der altid ark med fokusord, trin for trin-manualen, sproglege, billedbogssnak og Sprogstartssangen.

Kort sagt giver Sprogstartsposer vores børn mulighed for at høre, gøre, røre og se ord i mange forskellige sammenhænge.

Rigtig god fornøjelse med læsningen og legen.

Vil du vide mere om Sprogstartsposerne, så tag kontakt til børnebibliotekarene Ruth eller Tinna:

Bibliotekar Ruth Viborg Kruse rvib@sonderborg.dk

Bibliotekar Tinna Sørine Hviid tihv@sonderborg.dk