Voksne

Nørre Havnegade 15
6400 Sønderborg
Danmark

Vær med i Live i stuen, når Morten Bruun kommer og dele ud af sin viden om og passion for fodbold. Morten Bruun vil i sit oplæg fortælle om bogen “Kampdag”, der udforsker fodboldens rolle i kultur og identitetsdannelse og give os et dybt indblik i spillets historiske udvikling.

Oplægget giver dig en sjælden mulighed for at høre fodboldens historie, fortalt af Morten. Derudover vil han dele ud af sine perspektiver på fodbold, som er mere end bare en sport. Det er også noget der påvirker identiteten for byer og landsdele.

Denne eftermiddag er perfekt for alle, der elsker fodbold og historie, og det er en god mulighed for at mødes til en social aften, med netop dette i centrum.

Morten Bruun er tidligere topfodboldspiller, samt kommentator og journalist

Han har skrevet bogen Kampdag (2021) om 43 af de største danske fodboldklubber gennem 50 år, om deres identitet og rolle lokalt.

Livestreamingen er en del af Bibliotekernes festival for historie, hvor årets tema er med lånte fjer.

Bibliotekernes festival for historie