Dit digitale bibliotek

17. juni 2021
Få gratis adgang til bøger, artikler og kilder online via dit digitale bibliotek.

På dit digitale bibliotek kan du låne e-bøger og lydbøger, få inspiration til nye læse- og lytteoplevelser, få hjælp til hjemmeopgaver og se film, du ikke finder andre steder. Direkte fra kilden, digitalt og døgnet rundt.

Du finder dit digitale bibliotek under fanen E-bøger og medier på bibliotekets hjemmeside.

E-bøger og medier er digitale opslagsværker, aviser og tidsskrifter, e-bøger samt andre netmedier, hvor du kan søge efter alverdens emner, som biblioteket stiller frit til rådighed. Her kan du finde både litterære kilder, danske og engelske artikler fra aviser, tidsskrifter og magasiner som du kan bruge til opgaveskrivning.

Adgang hjemmefra

'E-bøger og medier' fyldt med digitale materialer, og du kan tilgå databaserne helt gratis hjemmefra. Det betyder, at du kan anvende dem alle steder du har internet.

Det kræver blot, at du er bosat i kommunen og er indmeldt som låner på et af bibliotekerne. Du skal logge ind med dit bibliotekslogin (CPR + pinkode). Hvis ikke du er registreret som bibliotekslåner, kan du oprette dig som bruger med NEMid lige her.

Du kan afgrænse dit emne i venstre side for at se, hvilke databaser der er mest relevante for dig. Klik på 'Læs mere' for at læse om databasens indhold og hvordan du kan søge og downloade indhold. Hvis du skriver opgave, kan du med fordel afgrænse databaserne til 'Skriv opgave - Gymnasiet'