eReolen Global

Adgang
Med bibliotekslogin
eReolen Global giver adgang til digitale magasiner og engelsksprogede e-bøger og lydbøger på computer, smartphone eller tablet via onlinetjenesten Overdrive og app'en Libby.

Digitale magasiner er flyttet til eReolenGlobal. Det betyder at du fremover kan bruge app’en Libby til at læse magasiner, der før var på platformen RBdigital.
Tidsskrifter tæller ikke med i forhold til dine udlånsbegrænsninger.

Danske tidsskrifter:

• Antik & Auktion Denmark
  • ISABELLAS
  • Vi Unge
  • Spis Bedre
  • Psykologi
  • IN
  • Elle Decoration
  • Femina
  • Familie Journalen
  • SØNDAG

eReolen Global ligner eReolen, men er et selvstændigt website med tilhørende app Libby.

Adressen på websitet er www.ereolenglobal.dk, men du kan også tilgå titlerne via app'en Libby. App’en findes til iOS, Android og Windows.

eReolen Global app til Android, iOS og Windows Phone:

1. Hent app’en "Libby by OverDrive’"
  2. Første gang du åbner app’en, bliver du bedt om at finde dit bibliotek. Scroll ned til knappen ”Find My Library” og tryk på den. Den foreslår det bibliotek der ligger nærmest dig. Vælg dit bibliotek.
  3. Nu får du eReolen Global kataloget frem. Her kan du søge bøger frem under søgefeltet øverst. Under ”Shelf” nederst i højre hjørne, kan du tilgå dine lån og downloads – men først, når du er logget ind.
  4. Første gang du bruger app'en skal du logge ind. Tryk på "Add Your Card"-linket.
  5. Vælg så dit lokale bibliotek i dropdown menuen.
  6. Indtast herefter dit lånerkortnummer og din kode og tryk ”Log på.” Så er du klar til at låne.
  7. Under ”Shelf” i nederste højre hjørne finder du dine lån, reserveringer, downloads og lister.

eReolenGlobal.dk på PC/Mac:

1. Skriv ereolenglobal.dk i din browser.
  2. Klik på ’Log på’ og vælg dit bibliotek i menuen.
  3. Log ind med dit lånernummer og den pinkode du bruger, når du låner bøger på biblioteket.
  4. Hent det gratis program ’Adobe Digital Editions’ for at downloade e-bøger til din pc eller Mac. Eller læs bøgerne online på hjemmesiden uden brug af ’Adobe Digital Edition’ eller anden software.

Har du spørgsmål kontakt Søren Jensen: sejs@sonderborg.dk