Kongelig tidskapsel-indsamling med biblioteket

15. januar 2024
Giv dit bidrag i en hyldest til Hans Majesæt Kong Frederik 10. og hans familie.

Biblioteket Sønderborg indleder en tidskapsel-indsamling fra

mandag d. 15. januar til og med søndag d. 18. februar 2024

og alle opfordres til at bidrage med tidstypiske genstande, finurlige ting relateret til Kongehuset eller personlige minder i forbindelse med kongen og hans familie. Indsamlingen vil først udstilles i et tidsrum på Biblioteket Sønderborg, hvorefter den pakkes ned, forsegles og opbevares til senere genåbning til ære for Hans Majestæt Kong Frederik 10.

Vi ønsker at skabe en tidslinje af lokale sønderborgske erindringer og objekter relateret til H. M. Kong Frederik 10., der afspejler vores samtid lige nu, hvor det historiske tronskifte sker. Et indblik i dette øjeblik i tiden, som fremtidige generationer kan udforske og lære af, når tidskapslen åbnes.

Du kan aflevere dine objekter og genstande på alle kommunens biblioteker i de betjente åbningstider frem til slutningen af uge 7.

Har du spørgsmål?

Så kontakt gerne bibliotekar Namkje Koudenburg nako@sonderborg.dk eller litteraturformidler Camilla Uldal caul@sonderborg.dk