Om dette arrangement

Koncerter og musik

Vin & Vinyl Special Edition

16. maj 2024
Den ukendte Anne Linnet – i jazzede og klassiske toner.

Vi udvider succesen fra efteråret og barsler med en nytænkning af trækplastret Vin & Vinyl. En hel aften giver vi stadsbibliotekar Carsten Nicolaisen gulvet og ordet under overskriften Vin & Vinyl Special Edition, men bare rolig – Camilla og Claus er naturligvis også til stede. Grundtanken er nemlig den samme: Det handler om, at vi mødes i vinylens sprøde og autentiske lydunivers og tager på en rejse ud i en unik niche af musikkens verden.

Denne aften er dedikeret til en af de mest markante og toneangivende danske stemmer. Anne Linnet har i sin lange karriere stået bag en imponerende mængde kompositioner inden for næsten alle genrer. De fleste kender hendes elskede hitliste-bangers og ikke mindst hendes følsomme, personlige fortolkninger af andres værker. Hvad ikke så mange ved om den karakteristiske legende er, at hun i begyndelsen af sin musikalske karriere flirtede både med jazzen og senere også med klassiske kompositioner. Hun er og bliver den type komponist, der udfører sit håndværk med en habil sikkerhed og samtidig tilsætter sin helt egen omhyggelige sensibilitet til værkerne.

Denne Vin & Vinyl Special Edition åbner op for de musikalske sider af Anne Linnet, som for langt de fleste er en anelse mere ukendte. Efter stormens pisken kommer solen altid frem, så kom og nyd en forårsaften med os og vinylerne.